Majoritatea vad intr-o anvelopa un simplu cauciuc cu forma rotunda care ajuta la mersul masinilor pe strada. Insa situatia nu sta chiar asa. O anvelopa reprezinta un proces tehnologic destul de amplu.
Probabil multi se intreaba chiar din ce este create anvelopa. Pentru asta trebuie stiut ca la baza crearii cauciucului sta arborele de cauciuc, un arbore care este folosit insa in materie de 70 % de catre marii producatori de cauciucuri.
Insa mai trebuie stiut si ca multi dintre acesti producatori contribuie la recultivarea acestui arbore, unii chiar populand sate si sponsorizandu-le pentru cultivarea acestuia.
Anvelopele ajuta la aderenta autovehiculelor pentru fiecare tip de drum. De exemplu, pentru drumurile accidentate, pline de noroi se pot folosi niste anvelope numite off road.
Acest tip de anvelope auto au fost create special pentru astfel de drumuri si sunt folosite mai des pe autovehiculele de teren. Forma acestora le ajuta in vederea faptului ca disperseaza rapid noroiul de pe suprafata lor. Ele sunt solutia cea mai buna pentru terenurile greu accesibile din munti.
Marii producatori au crezut ca au dat lovitura cand au inceput sa fabrice anvelopele all-season. La inceput s-a crezut ca acest tip de anvelope vor duce la inlaturarea anvelopelor de vara si a celor de iarna. Dar lucrurile nu au stat deloc asa. In timp s-a dovedit de fapt ca anvelopele all-season nu se ridica vara la nivelul asteptarilor anvelopelor de vara si nici iarna la cel al celor de iarna. Asa ca majoritatea au fost nevoiti sa renunte la fabricarea lor din cauza profitului mic care l-au adus acestea.
In tara noastra, o lege aflata in vigoare de cativa ani obliga toti posesorii de autoturisme sa si le echipeze cu pneurile potrivite in functie de sezon. Aceasta lege a fost promulgata in vederea scaderii numarului de accidente provocat din cauza ca multi soferi foloseau iarna anvelope de vara. Anvelopele de vara au o rezistenta mult mai scazuta pe timp de iarna, pe drumurile cu polei sau zapada, in special la franare. Compozitia lor duc la o distanta de franare mult mai mare decat compozitia celor de iarna, la care distant de franare este mica, ele fiind special concepute pentru asta. Anvelopele de iarna nu trebuiesc montate la prima ninsoare sau dupa ce zapada este deja asternuta pe strazi.
Trebuie stiut faptul ca ele trebuie sa fie montate cand frigul isi face aparitia, fiind concepute sa reziste la temperaturi aflate sub 7 grade Celsius. Multi spun ca pneurile de iarna pot fi folosite si vara, deoarece nimic nu este gresit in asta. Dar de fapt totul este gresit in aceasta afirmatie, deoarece utilizarea lor la temperaturi ridicate duce la uzura acestora si la un nivel de zgomot mult mai ridicat.