Astazi pe service acasagsm.ro vorbim despre inteligenta artificiala si cum ne poate ajuta. De exemplu, daca ai avut un accident auto, faci poză masinii avariate apoi o trimiți companiei de asigurări. Cu ajutorul unui robot, acestia o vor analiza, apoi cere informatiil suplimentare necesare in functie de rezultatul analizei, pentru a stabili procedura ce trebuie urmaata.
Acesta este doar un exemplu al utilitatii inteligentei artificiale la momentul actual. În ultima vreme s-au făcut numeroase progrese în acest domeniu, tehnologia fiind acum capabila sa execute sarcini ce pana acum erau indeplinite de oameni.
Diferenta ar fi ca robotii pot face aceste lucruri mai repede decat oamenii. De pilda, in cazul bancilor diferenta in cazul operatiunilor de baza este de 10 minute in cazul omului vs 12 secunde in cel al inteligentei artificiale.
Robotii pot face asta datorita progresului tehnologiei si al domeniului machine learning-ului. Machine learning este denumirea generica data proceselor prin care computerele invata sa faca previziuni pe baza analizei unor date furnizate de cel ce o programeaza.
Această operatie ar putea fi identificarea unui element într-o fotografie, fie el obiect sau persoana, a unui mail ca fiind promotional sau apartinand unei alte categorii sau a distinge vocea cuiva dintr-o multitudine de alte voci. Cum au ajuns computerele sa faca asta? Prin analiza a numeroase exemple in acest sens, pe baza carora poate lua decizii in consecinta.
Increderea nu este inca suficient de ridicata in fenomenul inteligentei artificiale pentru a lasa in seama acestor mecanisme sarcini integrale, insa se poate implementa o pre-procesare de catre computer ce poate fi ulterior analizata de o persoana pentru a confirma sau infirma rezultatul mult mai repede decat daca ar fi facut personal toata operatiunea.
Alte astfel de exemple ar fi chatbotul ce poate fi intalnit pe anumite site-uri, retele sociale sau magazine online si pot raspunde la FAQ-uri si intrebari ce nu prezinta o complexitate ridicata. Defapt nu fac decat sa afiseze informatii ce ar putea fi gasite si de utilizator pe site, insa o fac mai rapid si cu mai putin efort pentru acesta.
Cei avansati pot chiar sa identifice produse similare cu un produs dorit a caror poza le este trimisa de utilizator. Asta face procesul de cumparare mai rapid si mai simplu dar si mai limitat, de vreme ce utilizatorul nu examineaza toata gama de produse pentru a ajunge la cel dorit.
Si in domeniul analizei se incearca integrarea inteligentei artificiale pentru a permite resurselor umane sa se concentreze mai mult pe luarea deciziilor la nivel inalt si mai putin pe colectarea si prelucrarea datelor ce stau la baza acestora.
Interesant este faptul că astfel de tehnologii nu sunt destinate doar companiilor gigant ci si celor mici si mijlocii. Ba mai mult, acestea le-ar permite IMM-urilor sa concureze cu corporatiile intr-un mod mai eficient si mai echitabil.
Celor ce se tem ca robotii le-ar putea lua locul pe piata muncii insa, mediul de afaceri le transmite semnale conform carora nu trebuie sa se ingrijoreze. Job-urile se vor redefini doar, insa factorul uman nu poate fi exclus de tot.