Imaginati-va World Wide Web ca o retea de opriri intr-un sistem de statii de metrou oras mare. Pentru optimizare seo magazin online va recomandam DanBradu.com.
Fiecare oprire este un document unic (de obicei, o pagina web, dar uneori un fisier PDF, JPG sau altul). Motoarele de cautare au nevoie de o modalitate de a „accesa cu crawlere” intregul oras si de a gasi toate opririle de-a lungul drumului, astfel incat sa utilizeze cele mai bune cai disponibile.
Structura link-ului web serveste pentru a lega toate paginile impreuna.
Linkurile permit robotilor automati ai motoarelor de cautare, denumiti „crawlere” sau „paianjeni”, sa ajunga la multele miliarde de documente interconectate de pe web.
Odata ce motoarele gasesc aceste pagini, ele descifreaza codul si stocheaza piesele selectate in baze de date masive, pentru a fi rechemati mai tarziu cand este necesar pentru o interogare de cautare.
Pentru a realiza sarcina monumentala de a scana miliarde de pagini care pot fi accesate intr-o fractiune de secunde motoarele de cautare au construit centre de date in intreaga lume.
Aceste instalatii de depozitare monstruoase detin mii de masini care proceseaza cantitati mari de informatii foarte rapid.
Atunci cand o persoana efectueaza o cautare la oricare dintre motoarele majore, acestea cer rezultate instantaneu; chiar si o intarziere de una sau doua secunde poate provoaca nemultumire, astfel incat motoarele muncesc din greu pentru a oferi raspunsuri cat mai repede posibil.
Motoarele de cautare sunt masinile de raspuns. Cand o persoana efectueaza o cautare online, motorul de cautare scaneaza de miliarde de documente si are doua lucruri: in primul rand, returneaza numai acele rezultate care sunt relevante sau utile interogatorului cautatorului; in al doilea rand, se clasifica aceste rezultate in functie de popularitatea site-urilor care deservesc informatiile.
Este atat relevanta, cat si popularitatea pe care procesul de SEO trebuie sa o influenteze.
Cum determina motoarele de cautare relevanta si popularitatea?
Pentru un motor de cautare, relevanta inseamna mai mult decat gasirea unei pagini cu cuvintele potrivite. In primele zile ale webului, motoarele de cautare nu au mers mult mai departe decat acest pas simplist, iar rezultatele cautarii au avut o valoare limitata.
De-a lungul anilor, inginerii inteligenti au conceput modalitati mai bune de a se potrivi rezultatelor cu interogarile cautatorilor. Astazi, sute de factori influenteaza relevanta si vom discuta cele mai importante dintre acestea in acest ghid.
Motoarele de cautare presupun in mod obisnuit ca un site, o pagina sau un document mai popular. Aceasta presupunere sa dovedit destul de reusita in ceea ce priveste satisfactia utilizatorilor cu rezultatele cautarii.
Popularitatea si relevanta nu sunt determinate manual. In schimb, motoarele folosesc ecuatii matematice (algoritmi) pentru sortaprea paginilor web in functie de relevanta si apoi pentru a clasifica site-urile in ordinea calitatii si relevantei continutului.
Acesti algoritmi cuprind adesea sute de variabile. In domeniul marketingului de cautare toti parametri sunt considerati factori de clasificare. Moz a construit o resursa specifica acestui subiect: factorii de clasificare a motorului de cautare.
Astfel functioneaza motoarele de cautare si este important sa se tina cont de toate aceste aspecte.