Deciziile proaste pot ruina o organizatie si omoara cariere. Ai primit feedback-ul precum caruia este nevoie sa-ti imbunatatesti procesul de luare a deciziilor? Daca este asa, nu esti singurul aflat in situatia asta. Managerio obtine de multe ori note proaste la evaluarile de feedback in domeniul calitatii si oportunitatii deciziilor luate. Luarea deciziilor, ca orice alta abilitate de conducere, poate fi imbunatatita. Primul pas este gradul de constientizare a unei probleme, iar singura cale de a descoperi orice potential decizional sunt unghiurile moarte oferite de feedback.
Fii clar si precis in ceea ce decizi. Cele mai comune greseli pe care oamenii le fac este ca sunt prea restrictivi, de multe ori ceva de genul ori asa ori deloc. De exemplu, „ar trebui sa cumpar o masina noua” ofera doar doua tipuri de alegere: da sau nu. O modalitate de a extinde aceasta declaratie ar putea fi: „Ce tip de vehicul ar trebui sa cumpar?” sau, pentru a extinde si mai mult, „Care sunt cele mai bune mijloace de transport”. Incepe intotdeauna sa cantaresti posibilitatile in procesul de luare a deciziilor si asiguati-va ca adresati intrebarile potrivite pentru a va asigura ca aveti raspunsurile necesare inainte de a incepe evaluarea optiunilor.