Fondatorii unei societati comerciale au indatorirea de a respecta legislatia in vigoare si sa achite taxele si datoriile catre autoritatile fiscale.
Cei care incearca sa evite amenzile si sanctiunile de natura fiscala din cauza nerespectarii anumitor prevederi legale sunt sfatuiti sa apeleze la consultanta juridica de specialitate.
Asociatii companiilor trebuie sa fie instiintati in legatura cu orice modificare legislativa in scopul garantarii unei desfasurari legale a activitatilor economice.
Serviciul de consultanta juridica constituie piatra de temelie in vederea evoluarii unei afaceri. Pentru a fi inteles obiectivul sau problema cu care antreprenorul se confrunta, va trebui sa se discute in cadrul unei sedinte de consiliere fiecare detaliu.
Discutia se poate realiza fie fata in fata, fie prin intermediul instrumentelor de comunicare electronica. Consultanta juridica ajuta la individualizarea nevoilor clientului si i se ofera astfel cele mai bune raspunsuri la provocarile pe care le intampina.
Frecventa modificarilor legislative intaresc nevoia de consultanta juridica
In Romania, mediul fiscal, respectiv politico-legislativ este intr-o continua schimbare. Antreprenorii sunt nevoiti sa se documenteze permanent despre aparitia oricaror legi sau reglementari care vizeaza sau ar putea influenta activitatea firmei.
Consilierii juridici ii ajuta pe acestia sa intocmeasca diferite contracte, printre care celee mai frecvente sunt cele de munca, de afaceri, de prestare servicii sau alte regulamente interne.
Organele de inspectie verifica aceste documente in cadrul mai multor inspectii pentru a constata daca societatea comerciala poseda dreptul de a-si desfasura activitatea economica.
Fondatorii firmelor au nevoie de ajutor, de asemenea in cazul redactarii unor planuri de afaceri sau prezentari legate de firma. Asemenea documente au o importanta deosebita in vederea estimarii venitului si a cheltuielilor societatii.
Cea mai corecta solutie pentru a fi evitate sanctiunile este dispunerea de toate documentele si dosarele in varianta completata si aranjata.
Incheierea unui contract de consultanta juridica se face pe baza unui termen stabilit de catre ambele parti, respectiv intreprinzatori si consilieri. La ajutorul acestor experti se poate apela si atunci cand fondatorul societatii isi doreste o majorare de capital social sau o prelungirie a valabilitatii sediului social.
In prima situatie, cea de majorare a capitalului social, firma de consultanta sau cabinetul de avocatura care dispune deja de o vasta experienta in domeniul juridic isi va sfatui clientul sa depuna un capital social minim in conditiile legii sau o suma mai mare.
Se mizeaza pe acest fapt pentru a avea siguranta ca nu vor exista eventuale neplaceri, in urma carora capitalul minim social sa fie majorat.
In cazul prelungirii valabilitatii sediului social al firmelor, echipa de consilieri ii ajuta pe antreprenori sa verifice valabilitatea Actelor de Spatiu. In acest context este implicata si protejarea emblemei firmei. Persoanele care doresc sa economiseasca bani pot alege varianta nivelului minim de protectie.
Alegerea firmei de consultanta juridica
Scopul unei firme de consultanta juridica consta in gasirea celor mai eficiente metode de rezolvarea a unor situatii. Problemele ce survin in contextul legislativ si cele legate de normele fiscale produc un impact negativ asupra dezvoltarii afacerii daca nu sunt gestionate corespunzator.
Cu ajutorul expertilor din domeniul juridic, fondatorii societatilor comerciale vor avea posibilitatea de a anticipa si rezolva anumite situatii aparute in urma anumitor modificari.
Echipa Sfaturi Legale care isi desfasoara activitatea in Suceava se bucura de o larga experienta in livrarea solutiilor personalizate si inovative pentru diverse companii existente pe piata sau cele in curs de dezvoltare.